Главная страница

Конспект по теме "Дом, милый дом" (умк " Enjoy English" 4 класс М. З. Биболетова, О. А. Денисенко) Цель урока: развитие навыков и умений устной речи, диалогической речи, чтения, письма



Скачать 25.97 Kb.
НазваниеКонспект по теме "Дом, милый дом" (умк " Enjoy English" 4 класс М. З. Биболетова, О. А. Денисенко) Цель урока: развитие навыков и умений устной речи, диалогической речи, чтения, письма
Дата10.03.2016
Размер25.97 Kb.
ТипКонспект

План-конспект по теме "Дом, милый дом"

(УМК “ Enjoy English” 4 класс М.З.Биболетова , О.А. Денисенко)
Цель урока: развитие навыков и умений устной речи,

диалогической речи, чтения, письма,

аудирования.
Практические и образовательные задачи:

1. повторить и закрепить лексику раздела;

2. учить вести диаолог-опрос по теме;

3. учить рассказывать о своей комнате, о любимой комнате.

4. учить использовать оборот в речи there is/ there are.
Развивающие задачи:

развивать в учащихся умение сотрудничать,

способность к смысловой догадке,

наблюдательность и внимание.
Форма урока:

игровое занятие с элементами презентации.
Структура урока:

обобщение и закрепление изученного материала.
Оснащение урока:

магнитофон, компьютер, телевизор, DVD.
ХОД УРОКА:

1. Оргмомент.

Good morning!

Who is on duty today?

Who is absent?


  1. Фонетическая зарядка.

Repeat after me: a kitchen, a living room, a hall, a bathroom, a toilet, a table, a chair, an armchair, a carpet, a lamp…..


  1. Тема урока, цели урока.The name of our lesson is “Home, sweet home”

There are a lot of proverbs in England, in Russia.

There are English proverbs:

-There is no place like home.

-East or West, home is best.

-Home, sweet home.

-My home is my castle.

There are Russian proverbs:

-Всякий дом хозяином держится.

-Дома и солома съедома.

-Без хозяина дом сирота.

-Дом вести не бородой трясти.

-В гостя хорошо, а дома лучше

Сопоставление пословиц в английском языке и в русском языке.


  1. Imagine that our classroom is the school city, there are three streets:

White house, Green house, Red house.

You live in these streets.

Провести диалог-опрос.

What is your address? Where do you live?
5. Let’s name the words from the letters.

Write the words on the blackboard.

c, p, t, i, u, e, r; l, c, c, o, k; o, f, s, a ;

w, n, o, i , d, w; a, m, l, p; h, s, e, f, l ; c, p, a, r, t, e.
6. Look at the picture and name the rooms.
7. Let’s guess the rooms and the things from the sentences.

What is this room?

1. We sleep in it.

2. We watch TV in it.

3. We wash our hands, faces.

4. It is a room, where we cook breakfast, dinner.

5. It is a room, where we keep the different things.
What is the thing?

1. It shows the time.

2. We sleep on it.

3. We can play different games on it, listen to music.

4. It makes our room light.

5. It is a place, where we keep our books.
8. Физпауза.
9. Let’s speak about the room, the favorite room.

Защита проектов “My room”, “My favorite room”.


  1. Let’s listen to your dialogues.




  1. Аудирование.

Listen to the text and guess Oliver’s room.



  1. Read and complete the sentences -is or -are.

Dear friend,

Thank you for your letter.

Today is Saturday. It’s a holiday. I want to describe my flat.

I have got a room of my own . It is big. There… a table, a chair,

a lamp, a clock, a bed, a carpet. There…. two pictures and three

posters on the walls, two windows. There…. no TV in it.

There….a computer on the table. There….five toys on the carpet.

Have you got a room of your own?

Write back.

Your,

Jill Brown.


  1. Let’s watch a film on TV about the weather.




  1. Итоги урока.




  1. The task for the next lesson. Write the plan of the trip in the fairy land.

There is the plan of our trip:
We will go to fairy land in…..

It will be…. .We will live in…. .

There will be a bedroom in our house.

We will have TV, … in our room.

We will play…. .Let’s go to fairy land together!