Главная страница

Наглядное пособие, тсо 1 этап. Начало урока. 10. 45



Скачать 25.73 Kb.
НазваниеНаглядное пособие, тсо 1 этап. Начало урока. 10. 45
Дата01.03.2016
Размер25.73 Kb.
ТипНаглядное пособие

Конспект урока 10.10.2012

Этапы урока и время их начала

Речь и действия учителя

Речь и действия учащихся

Режим работы

Наглядное пособие, ТСО

1 этап. Начало урока.

10.45

Good morning, class! Take your seats. Be ready for the lesson. Who is absent today? What date is it today? What day of week is it today? What is the weather like today? Well.

Today we will continue to work on the topic - “School friends are for always”. We will learn some English proverbs about friendship. And, besides, we will learn to write an essay about our best friends.

Good morning. Учащиеся слушают речь учителя, настраиваются на работу в классе.

П. →Кл.

Запись даты на доске.

2 этап. Фонетическая зарядка.

10.47

Let’s begin our lesson with the work on intonation. You know that the intonation of the English sentence is falling. So let’s try to read the following proverbs with proper intonation: - A friend in need is a friend indeed.

  • Old friend and old wine are best

  • A friend to all is a friend to none.

  • Between friends all is common.

  • Friendship is not bought at a fair.

Repeat after me. Now read one by one. So, let’s think and find Russian equivalents for them.Well done.

Учащиеся слушают учителя, затем повторяют поговорки вслед за учителем, затем по цепочке.

–Друзья познаются в беде.

- Старый друг - лучше новых двух

- Тот, кто дружит со всеми, не дружит ни с кем (Приятелей много, да друга нет. И много друзей, да нет дружка .)

- У друзей все общее. Для милого дружка и сережку из ушка.

- Дружбу за деньги не купишь.


П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




3 этап. Речевая зарядка. 10.51

Now I’d like to ask you some questions.

Do you prefer to share positive or negative emotions with your friends? Why do you prefer not to share negative emotions with them? Do you ask your friend for advice when you get into trouble? Should we forgive friends?

Учащиеся отвечают на вопросы о дружбе.

П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




4 этап.

Основная часть урока.

Обучение лексике


We know different words to describe people: their appearance, character an feelings. Let’s read the adjectives from ex.60, p.31 in your textbooks. Well done.

Ученики зачитывают вслух слова и словосочетания и при необходимости переводят их.

П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




Обучение чтению

Now we have remembered different words to describe a person. Let’s complete an essay from ex.61, p.31. Then you will make up the sentences about your best friend. Listen to you classmates carefully.

Ученики составляют предложения, используя словосочетания из упражнения 60, стр.31.

П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




Обучение говорению в монологической форме

Many young people in Russia and GB like to write messages. Some of them say it is their hobby. Teenagers often replace some words with symbols and numbers. What symbols do you use when you write messages to your friends? It is interesting to find out what symbols and numbers are popular among British teenagers. You can find this information in your textbooks, p.32, ex.62.

Учащиеся расшифровывают смс-сообщения и записывают их корректно.

П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




Обучение говорению в монологической форме

The next task for you is ex. 64, p.32. you can see two pictures and seven tips about a perfect mate. Match the pictures and the tips. Look through the tips again and say what a perfect mate should be.

Ученики читают советы и соотносят их с картинками. Затем зачитывают советы, которые соответствуют идеалу настоящего друга.

П. →Кл.

→ уч1

П→ уч 2

→ уч3




5 этап. Окончание урока. 11.25

That’s all for today. I want you to write down your homework.

You worked well during the lesson. Listen to your marks.

Учащиеся подводят итоги, записывают домашнее задание, слушают комментарии к оценкам.

П. →Кл.

Home task:

Ex.61, p.31 (write an essay about best friend)