Главная страница

Улезко Ольга Константиновна, учитель английского языка мбоу гимназии №2 города Георгиевска Ставропольского края



Скачать 36.58 Kb.
НазваниеУлезко Ольга Константиновна, учитель английского языка мбоу гимназии №2 города Георгиевска Ставропольского края
Дата15.02.2016
Размер36.58 Kb.
ТипУрок

Урок April Fool’s Day (Ноmе Reading, L 9 по УМК  Верещагиной И.Н., Притыкиной Т.А.) 2 класс

Улезко Ольга Константиновна, учитель английского языка

МБОУ гимназии №2 города Георгиевска Ставропольского края



Цели урока:

Оборудование: проектор, компьютер (интерактивная доска), карточки

Ход урока

  1. Приветствие и сообщение целей урока

  • Good afternoon, children. (Good afternoon, teacher!)

  • I see all are present.

  • Sit down please.

Ученики приветствуют учителя.

  • I think you like holidays. So, at home you read about one of them. It’s April Fool’s Day.

  1. Фонетическая зарядка

  • Look at the screen: there are some words that you learnt at home. (Презентация1)

  • Let’s read them after me: a fool, first, sometimes, to show, to grow, a bush, to believe, horizontally, holiday, to set back, a hole.

Ученики читают слова за учителем, затем учитель назначает ученика «учителем», ученики читают слова за «новым учителем» за одноклассником,

- Now, pretend Katy is your teacher, she reads the words and you repeat after her.

- Who wants to a teacher?

Учитель может вызвать нескольких учеников выступить в роли учителя.

III. Речевая разминка

  • Now, children, let’s help Nick. He doesn’t know the new words and so, he can’t read about the holidays. Let’s help him.

  • Translate the new words that are on the screen.

Ученики переводят слова.

  1. Основной этап

- Let’s check up how you remember the words. Let’s play “Make a word”. Look at the screen.

Учитель загадывает слово и просит учеников помочь ему его собрать, говоря: “Make a word!”

Если кто- то из учеников догадался, что это за слово (в данном случае, а fool), он поднимает руку и произносит его, выбирает карточки, которых не хватает, и дополняет слово.

- Let’s play “True / False” game. Look at the screen. (Презентация2)
1. It is a Zoo.

2. The hen is blue.

3. It is a horse.

4. This is an elephant.

6. The children are swimming.

7. This is a cake.

8. You see a nice red kitten.

9. He is a farmer.

10. It is a mouse.

11. It is a TV set.

12. You see a funny pig.

13. It is a mouth.

14. Kate is a doll.

15. It is a guitar.

16. You see a father, a mother and a boy.

  • Thank you for your work. I think you’ve learnt the new words.


Let’s read aloud the sentences with the new words. Ученики находят предложения с новыми словами в тексте и читают вслух.
Let’s watch a TV story we read about in the books. Просмотр видеоролика “Spaghetti Harvest” http://www.youtube.com/watch?v=27ugSKW4-QQ.

  • Let’s answer the questions.

- When is April fool’s Day in England?

- What can you do in this day?

- How many tricks can you play in this day?

- Why do children like this day?

- What is shown on this day?

Ученики отвечают на вопросы без опоры на текст.
Now let’s watch one more TV joke. Просмотр “Flying penguins” http://www.youtube.com/watch?v=9dfWzp7rYR4.
Let’s check your homework: tell us about the jokes you played.
Let’s work in groups and discuss that day in our country.

Ученики работают в группах и обсуждают праздник в России, общие черты и особенности.

Затем предложить ученикам заполнить таблицу дома, которая будет являться опорой для пересказа.





Different

General

April Fool’s Day in Russia







April Fool’s Day in Great Britain













  1. Подведение итогов урока и выставление оценок

  • I think you’ve got a lot of interesting information about holidays in Great Britain.

Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.

  • What new words do you know?

  • What did we do today?

  • Who is number one today?

  • Today I like your work. Give me your record-books.